utilizator parola cont nou     am uitat parola
 
homecontul meumasini noitest drive

BMW 330e – Ironie Fina

Scris pe date de 19 iul 2016

primaOdata cu trecerea anilor am ajuns sa pretuiesc mult mai mult experientele traite. Pe masura ce avansezi in varsta ti se schimba unghiurile din care privesti viata, dar mai ales felul in care percepi intamplarile din jurul tau.

Acum cativa ani daca cineva mi-ar fi spus ca urmeaza sa conduc un model BMW care sa nu aiba o motorizare pe benzina sau diesel, cu siguranta ca nu l-as fi crezut si as fi zis ca ma “ia la misto”.

330eAstazi lucrurile stau cu totul si cu totul altfel si am sa va povestesc despre experienta traita la volanul noului 330e. Exact, avem in fata un seria 3. Dar de la ce vine “e”? Toata lumea stie ca dupa acele cifre care indica seria si motorizarea, urmeaza sa fie trecute, fie “i” de la benzina, fie “d” de la diesel. Si totusi ce este “e”? Elegant? Electric? Emblematic?

Noul 330e poate fi caracterizat cu oricare dintre cuvintele de mai sus, dar este mai mult decat atat. Avem in test un model hibrid plug-in. Primul hibrid al producatorului din Bavaria pe care pun mana sau mai exact piciorul sau mana si apoi piciorul. V-ati prins voi ce vreau sa spun.

4Astazi este musai sa incepem sa povestim intai despre motor. Avem sub capota un motor pe benzina, 2.0l turbo(320Nm) si un motor electric care furnizeaza 88cp. Astfel soferul are sub pedala de acceleratie 252 cp si un cuplu frumusel de 450Nm. Acceleratia pana la 100 km/h se efectueaza in 6.1 s, iar sentimental resimtit este ca ai deaface cu o masina mult mai rapida.

Modul de functionare este destul de simplu de explicat. Seria 3 Plug-in va functiona in modul electric cam pana la viteze de 50-60 km, doar daca te vei comporta “fin” cu acceleratia. Daca va simti ca ai piciorul greu, motorul pe benzina va porni si puterea dorita va fi livrata aproape instant. In momentul in care bateriile se termina, masina intra in modul Safe Battery, iar acestea vor incepe sa acumuleze energie de la motorul pe benzina si frana de motor. Nu va inchipuiti ca puteti umple bateriile prin astfel de procedee. Cel mai sigur, il “plug-in” intr-o priza si astepti in jur de 3 ore. In autonomie full electric, 330e va parcurge maxim 30 km.

2Chiar daca masina are cateva kilograme in plus, datorate bateriilor, comportamentul si modul de rulare nu au suferit foarte mult. Avem in continuare unul dintre cele mai indragite modele ale producatorului, aceasi tractiune spate si aceasi minunata pozitie la volan.

3In afara de capacul care tradeaza locul unde se cupleaza incarcatorul, caroseria este aceasi. Avem acelasi aer serios regasit pe un seria 3 normal, dar si aceleasi linii care tradeaza ADN-ul sport al modelului.

Interiorul este si el la fel ca la un seria 3 cu o motorizare diesel sau benzina. Vei gasi materiale de calitate, ergonomie care tinde spre perfectiune, cat si o serie de dotari menite sa-ti faca viata mai placuta la volan. Pe langa detaliile mentionate mai sus, inculpatul era imbracat cu pachetul M. Astfel, am avut scaune, volan si pedale M, amanunte care te pot face sa uiti uneori ca sofezi un model ECO.

6Spatiul interior este neschimbat, 4 adulti putand calatorii in conditii foarte placute.

Diferenta fata de un seria 3 normal este evidenta atunci cand discutam despre gabaritul portbagajului. Datorita bateriilor necesare sistemului hibrid, in loc de 480l avem acum 370l.

7Interesant de amintit este felul in care soferul poate balea intre setarile modului hibrid, in functie de nivelul de incarcare al bateriilor sau felul in care doreste ca sofeze. Daca nu ai chef “sa fii ECO” poti trece pe modul “Save Battery”, adica vei consuma doar benzina. Auto eDrive, este modul cel mai uzual, in care inculpatul isi va alege modul de rulare, in functie de viteza si apasarea acceleratie. Iar ultima varianta este Max eDrive, setare in care vei circula doar pe modul electric.

Referitor la consum, lucrurile sunt destul de relative si difera de la sofer la sofer si depind de locul in care conduci. Am condus exemplarul atat in mediul urban cat si in mediul extraurban. La sfarsitul perioadei am inregistrat un consum de 8,2 l. Mentionez ca in marea majoritate a timpului am condus in modul Auto eDrive, masina fiind cea care a ales felul in care a folosit cele doua motoare. Condusa in mediul urban, cu atentie, dar si cu o incarcare zilnica, in modul Max eDrive este posibil saaveti consum 0. Ca o parere proprie, in “real life” si mai ales in Bucurestiul zilelor noastre, acest lucru poate reprezenta o adevarata provocare.

8BMW 330e Plug-In porneste de la 44.040 euro cu TVA si poate ajunge, ca in varianta de test la 62.220 euro cu TVA.

Modelul bavarez este cu adevarat special, este o varianta fezabila pentru cineva care circula atat in oras cat si in afara, care doreste sa polueze cat mai putin mediul inconjurator, dar in acealasi timp doreste sa se si bucure de “placerea de-a conduce”.

Asa cum spuneam si mai sus, ocazia de a conduce un astfel de exemplar este interesanta si unica, iar speranta mea este de a ajunge sa vedem pe drumurile patriei, cat mai multe astfel de exemplare.
cauta masina noua
Marca
Pret fara taxe intre (Euro)
si
Caroserie
Putere CP intre
si
Consum intre
si
Combustibil
Transmisie
Tractiune
Acceleratie 0-100 km/h
Viteza maxima
Dotari

Copyright © 2008-2017 by HTD | Parteneri: Tapiterie Auto | Freon Auto